І. Наименование на административната услуга
ИЗДАВАНЕ НА УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА СКЛЮЧЕН ГРАЖДАНСКИ БРАК – ДУБЛИКАТ
Извършва се за лицата, сключили граждански брак в Община Стара Загора.
ІІ. Правно основание
- Административнопроцесуален кодекс
- Закон за гражданската регистрация - чл. 40 и 88
- Закон за електронното управление (ЗЕУ) и Закон за електронния документ и
електронния подпис (ЗЕДЕП)
- Наредба за електронните административни услуги
- Наредба за административното обслужване
- Наредба за вътрешния оборот на електронни документи и документи на хартиен
носител в администрациите
- Наредба № 5 за определяне на административните местни такси и цени на
услугите на физически и юридически лица в Община Стара Загора (НОАМТЦУ)
- Наредба за функциониране на Единната система за гражданска регистрация
- Наредба за издаване на удостоверения въз основа на Регистъра за населението
- Вътрешни правила за приемане, издаване и съхраняване на електронни
документи, подписани с универсален електронен подпис в Община Стара Загора
- Вътрешни правила за регламентиране на вътрешния оборот на електронни
документи и документи на хартиен носител в Община Стара Загора
- Вътрешни правила за организацията и реда на административното обслужване в
Община Стара Загора
ІІІ. Характеристика
Регистрацията позволява ползване на електронните услуги, достъпни чрез универсален електронен подпис (УЕП). При успешна регистрация, задълженото /упълномощено лице може да ползва услугите, посочени в подаденото заявление в:
- срока на валидност на УЕП, използван за подаване на заявление за ползване на
електронната услуга
- срока на валидност на пълномощното за ползване на услугата – в случай на
упълномощаване
ІV. Процедура
1. Компетентен орган
Компетентен да издаде дубликата е кметът на общината или оправомощено от него лице.
2. Заявител
Заявител е всяко лице, притежаващо УЕП и желаещо да ползва услугите, посочени в подаденото заявление. Задълженото или упълномощено лице следва да притежава валидно удостоверение за УЕП, издадено от регистриран доставчик на удостоверителни услуги от Комисията за регулиране на съобщенията.
3. Необходими документи
- Заявление за подаване на документи по електронен път и ползване на електронните услуги, предоставяни от Община Стара Загора
- Документ за самоличност на заявителя
- Нотариално заверено пълномощно от титуляря за издаване на акт чрез трето лице
Към документи: приложете сканирани документи по гражданското състояние:
(удостоверение за раждане, удостоверение за сключен гр. брак, съдебно решение за развод, съдебно решение за промяна на име и др.).
Изисквания към документите:
- Документите да са изготвени във формат текст MS Word (*.doc), електронна
таблица MS Excel (*.xls), Adobe Acrobat (*.pdf), MS Outlook/Outlook Express (*.msg) и изображения (JPEG)
- Уникален идентификатор (ЕГН, ЕНЧ, ЕИК или БУЛСТАТ)
- В документите да е посочен валиден електронен адрес за кореспонденция
- Документите да са подписани с валиден универсален електронен подпис със
средствата на съответния продукт или други софтуерни продукти, предназначени за
подписване на електронни документи
- Документите да съдържат прав (некриптиран) текст
- Файлът, съдържащ документа, да не е заразен с вируси
4. Такса и срок
За издаването на дубликат на удостоверение за граждански брак се заплаща такса. Таксата, както и срокът за издаване на дубликата се определят в НОАТЦУ, приета от Общинския съвет. Срокът за предоставяне на услугата е различен и в зависимост от него се определя и таксата за извършването й.
- Обикновена услуга – 5 работни дни – 5,00 лева
- Бърза услуга – 3 работни дни – 10,00 лева
- Експресна услуга – 1 работен ден – 15,00 лева.
Към документ за платена такса: приложете сканирано копие на вносна бележка за платена такса, ако плащането е по електронен път да се опише дата и Банка, както и друга допълнителна информация.
- Банкова сметка: BG62UNCR 70008422236384, Банков код: UNCRBGSF, УниКредит Булбанк
- ВИД НА ПЛАЩАНЕ 448007
Отговорно лице за изпълнение на услугата – Старши специалист, отдел ГРАО
5. Начини за подаване на електронни документи
- Чрез Интернет страницата http://www.starazagora.bg/
(меню 'Електронни услуги')
- Чрез официалната електронна поща: sz@starazagora.bg
- Чрез преносими външни носители – дискета (1,44 МВ FDD) или CD (R, R/W) да се изпращат или доставят на адреса на общината – гр. Стара Загора, бул."Цар Симеон Велики" № 107
6. Вътрешен ход на административната услуга
- Заявителят /задълженото лице, притежаващ УЕП, подава заявление за ползване
на електронни услуги, предоставяни от общината в електронен вид по някой от
горепосочените начини. В случай на подаване на документи on-line е необходимо
всеки потребител да се регистрира на интернет страницата на общината за
използване на е-услуги, да попълни избрания е-формуляр и да заплати съответната
такса
- Служителят от ЦУИГ приема електронните документи и прави проверка за
валидността на попълнените данни и сертификата на потребителя. Ако документът е
валиден, той се завежда по надлежния ред в информационната система за
документооборот с входящ номер и дата на регистрация на преписката
- Когато се установят несъответствия между подадените и наличните данни, които
не могат да бъдат отстранени по служебен път, лицето се поканва да ги отстрани в
7 дневен срок. Заявлението остава със статус "чакащо потвърждение"
- При неотстраняване на посочените в съобщението несъответствия в указания
срок, заявлението се отхвърля и приема статус "отхвърлено". Системата генерира
съобщение, на e-mail, посочен в заявлението
- След приключване на проверката и отстраняване на несъответствията (ако има такива) заявлението се потвърждава от служител на ЦУИГ и то получава статус "прието".
- Лицето получава автоматично потвърждение за получен валиден електронен
документ, съдържащ входящия номер
- Кметът или упълномощено от него лице преглежда и резолира документите в деня
на получаването им. Резолюцията се поставя върху документа и определя
отговорното лице и срока за изпълнение на услугата
- Отговорният служител за изпълнение на услугата прави подробен преглед на
заявлението и представените документи, извършва необходимите справки и изготвя
окончателния документ
- Контролът по изпълнение на услугата се извършва от ръководителя на
съответното звено
- Потребителят на услугата получава изготвения документ лично в ЦУИГ, освен,
ако друго не е регламентирано със закон
В случай на подаване на заявления с УЕП от упълномощено лице е необходимо:
- попълване от упълномощеното лице на данните на заявителя в заявлението за
подаване на документи по електронен път в електронна форма
- потвърждаване и подписване на заявлението с цифровия сертификат, използван
за вход в системата (сертификата на упълномощеното лице)
- представяне в общината на актовете за упълномощаване
7. Ред за обжалване при отказ
Отказът да бъде издаден дубликат може да се обжалва пред по-горестоящия административен орган орган или пред съда в 14-дневен срок от съобщаването му. Ако необходимият срок за издаване е изтекъл и компетентният орган не е издал дубликата, ще е налице мълчалив отказ, който може да се обжалва в срок до един месец.
8. Резултат
Издаденият дубликат на удостоверение за граждански брак има доказателствена сила по отношение на факта на брака на лицата, за които се отнася.