І. Наименование на административната услуга
РЕГИСТРАЦИЯ НА ПЧЕЛИ И ПЧЕЛНИ СЕМЕЙСТВА
Издава се на лица - собственици/наематели на пчели и пчелни семейства в Община Стара Загора.
ІІ. Правно основание
- Закон за пчеларството (ЗП)
- Закон за електронното управление (ЗЕУ) и Закон за електронния документ и електронния подпис (ЗЕДЕП)
- Наредба № 27/10.07.2002 год. за регистрация и идентификация на пчелните семейства
- Наредба за електронните административни услуги
- Наредба за административното обслужване
- Наредба за вътрешния оборот на електронни документи и документи на хартиен носител в администрациите
- Вътрешни правила за приемане, издаване и съхраняване на електронни документи, подписани с универсален електронен подпис в Община Стара Загора
- Вътрешни правила за регламентиране на вътрешния оборот на електронни документи и документи на хартиен носител в Община Стара Загора
- Вътрешни правила за организацията и реда на административното обслужване в Община Стара Загора
ІІІ. Характеристика
Регистрацията позволява ползване на електронните услуги, достъпни чрез универсален електронен подпис (УЕП). При успешна регистрация, задълженото /упълномощено лице може да ползва услугите, посочени в подаденото заявление в:
- срока на валидност на УЕП, използван за подаване на заявление за ползване на електронната услуга
- срока на валидност на пълномощното за ползване на услугата – в случай на упълномощаване
Целта на настоящата услуга е да укаже реда и условията, при които се извършва регистрацията и актуализация на пчелините и пчелните семейства. Съгласно разпоредбата на чл. 8, ал. 1 Закона за пчеларството (ЗП) в общините се води регистър на пчелините, включително пчелните семейства. Този регистър е нужен с цел установяване броя на пчелините, включително пчелните семейства. Това спомага за поддържане на биологичното разнообразие и екологичното равновесие в природата, както и за защита на пчелните семейства от натрявяне при провеждане на растително защитни мероприятия.
ІV. Процедура
1. Компетентен орган
Компетентен орган да извърши настоящата услуга е служител от общинската администрация.
2. Заявител
Заявител е всяко лице, притежаващо УЕП и желаещо да ползва услугите, посочени в подаденото заявление. Задълженото или упълномощено лице следва да притежава валидно удостоверение за УЕП, издадено от регистриран доставчик на удостоверителни услуги от Комисията за регулиране на съобщенията. Заявлението заедно с приложените необходими документи се подава от собственика на пчелните семейства.
3. Необходими документи
- Заявление за подаване на документи по електронен път и ползване на
електронните услуги, предоставяни от Община Стара Загора
- Документ за самоличност на заявителя
- Нотариално заверено пълномощно от титуляря за издаване на акт чрез трето лице
- Документ за собственост или право на ползване имота, в който ще се настаняват пчелите
- Скица(актуална) на имота
Към документи: приложете или впишете друга полезна информация.
Изисквания към документите:
- Документите да са изготвени във формат текст MS Word (*.doc), електронна
таблица MS Excel (*.xls), Adobe Acrobat (*.pdf), MS Outlook/Outlook Express (*.msg) и изображения (JPEG)
- Уникален идентификатор (ЕГН, ЕНЧ, ЕИК или БУЛСТАТ)
- В документите да е посочен валиден електронен адрес за кореспонденция
- Документите да са подписани с валиден универсален електронен подпис със
средствата на съответния продукт или други софтуерни продукти, предназначени за
подписване на електронни документи
- Документите да съдържат прав (некриптиран) текст
- Файлът, съдържащ документа, да не е заразен с вируси
4. Такса и срок
Нормативно установено е в чл. 8, ал. 4 ЗП, че за настоящата услуга не се заплаща такса от заявителя.
Срок за изпълнение – 1 ден.
Отговорно лице за изпълнение на услугата – Старши експерт от отдел ”Земеделие и гори”.
5. Начини за подаване на електронни документи
- Чрез Интернет страницата http://www.starazagora.bg/
(меню 'Електронни услуги')
- Чрез официалната електронна поща: sz@starazagora.bg
- Чрез преносими външни носители – дискета (1,44 МВ FDD) или CD (R, R/W) да се изпращат или доставят на адреса на общината – гр. Стара Загора, бул."Цар Симеон Велики" № 107
6. Вътрешен ход на административната услуга
- Заявителят /задълженото лице, притежаващ УЕП, подава заявление за ползване
на електронни услуги, предоставяни от общината в електронен вид по някой от
горепосочените начини. В случай на подаване на документи on-line е необходимо
всеки потребител да се регистрира на интернет страницата на общината за
използване на е-услуги, да попълни избрания е-формуляр и да заплати съответната
такса
- Служителят от ЦУИГ приема електронните документи и прави проверка за
валидността на попълнените данни и сертификата на потребителя. Ако документът е
валиден, той се завежда по надлежния ред в информационната система за
документооборот с входящ номер и дата на регистрация на преписката
- Когато се установят несъответствия между подадените и наличните данни, които
не могат да бъдат отстранени по служебен път, лицето се поканва да ги отстрани в
7 дневен срок. Заявлението остава със статус "чакащо потвърждение"
- При неотстраняване на посочените в съобщението несъответствия в указания
срок, заявлението се отхвърля и приема статус "отхвърлено". Системата генерира
съобщение, на e-mail, посочен в заявлението
- След приключване на проверката и отстраняване на несъответствията (ако има
такива) заявлението се потвърждава от служител на ЦУИГ и то получава статус
"прието"
- Лицето получава автоматично потвърждение за получен валиден електронен
документ, съдържащ входящия номер
- Кметът или упълномощено от него лице преглежда и резолира документите в деня
на получаването им. Резолюцията се поставя върху документа и определя
отговорното лице и срока за изпълнение на услугата
- Отговорният служител за изпълнение на услугата прави подробен преглед на
заявлението и представените документи, извършва необходимите справки и изготвя
окончателния документ
- Контролът по изпълнение на услугата се извършва от ръководителя на
съответното звено
- Потребителят на услугата получава изготвения документ лично в ЦУИГ, освен
ако друго не е регламентирано със закон
В случай на подаване на заявления с УЕП от упълномощено лице е необходимо:
- попълване от упълномощеното лице на данните на заявителя в заявлението за
подаване на документи по електронен път в електронна форма
- потвърждаване и подписване на заявлението с цифровия сертификат, използван
за вход в системата (сертификата на упълномощеното лице)
- представяне в общината на актовете за упълномощаване
7. Ред за обжалване при отказ
Отказът да бъде извършена регистрацията на пчели и пчелни семейства може да се обжалва пред по-горестоящия административен орган или пред съда в 14-дневен срок от съобщаването му. Ако необходимият срок за издаване е изтекъл и компетентният орган не е издал удостоверението, ще е налице мълчалив отказ, който може да се обжалва в срок до един месец.
8. Резултат
С регистрирането на пчелините и пчелните семейства собственикът им е изпълнил едно свое нормативно установено задължение.
В чл. 8, ал. 3ЗП е установено, че в едномесечен срок от регистрацията служителите от общината и кметствата изпращат информация за регистрираните пчелни семейства в областните дирекции "Земеделие и гори" и Националната ветеринарномедицинска служба.